Donderdag 5 okober

8 oktober 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Om 11 uur gaan we naar een afscheidsdienst van de moeder van een oud-collega van Esther. Ook weer bijzonder om mee te maken. Niet zo heel afwijkend als bij ons maar toch ook weer wel. De kist werd uit de kerk gedragen en naar de begrafenisauto gebracht, daarna ging iedereen bij de achterkant van de auto staan en werd door iedereen de geloofsbelijdenis uitgesproken en gaf de voorganger de Zegen. Waarschijnlijk was de begrafenis of crematie op een ander tijdstip in familiekring.

s' middags gaan we naar Vollie Brink en zijn vrouw Daphne in Fairlands, (omgeving Johannesburg). Persoonlijk heb ik hun niet gekend toen ik op Nkhensani werkte, Hij was als technisch proffessional nauw betrokken bij de bouw van het hospitaal. We hebben een paar gezellige uurtjes met elkaar en Vollie vertelt veel verhalen over die tijd en deze man zit vol met leuke uitspraken dus wordt er veel gelachen. Een sympatiek echtpaar, goed om hen te leren kennen. We vertrekken weer richting Hennopsdal en kopen onderweg in een grote supermarkt groent en fruit om mee te nemen naar onze volgende kuier in Ermelo de volgende dag bij Johanna Dippenaar. Haar overleden man Chris was een van de zendelingen op Nkhensani.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Siet:
    8 oktober 2017
    Tineke uit jouw verhalen kan ik opmaken dat je geniet. Bewondering voor Esther dat ze zo haar geloof uitdraagt. Nog veel plezier. Liefs.
  2. Ineke de Jong:
    8 oktober 2017
    Jeetje...Tineke, wat al een hoop mooie belevenissen in 1 week. Mooi ook te horen dat er veel gedeeld wordt over vroeger. En natuurlijk wordt er ook veel gelachen. Kan ook niet met jou in de buurt😉. Blijf vooral veel genieten en we horen graag je verhalen. Liefs en een dikke knuf!!
  3. Anneke Visser-Weijland,:
    8 oktober 2017
    Zo te lezen, genietje met met volle teugen.
    Heel leuk om je zo te volgen.
  4. Agaath en Piet:
    9 oktober 2017
    Bedankt weer voor je mooie verhaal. Nog heel veel plezier en fijne dagen. Veel liefs van ons.
  5. Wimmy en Hans:
    Mooi dit alles te lezen Tineke. 😊
  6. Jaap en Rosie de Groot:
    9 oktober 2017
    Leuk dat je nog even een kuier (je gooit er gelijk maar een Afrikaans woord in) gaat maken in Ermelo. Dat plaatje zal vast en zeker gesticht zijn door Hollanders