2 oktober vertrek naar Zuid-Afrika

6 oktober 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Om precies 5 uur stond de schiphol-taxi voor de deur, de grote reis kan en gaat beginnen. Bij navraag blijkt dat ik de enigste passagier ben, leuk gepraat met de chauffeur die al heel wat van de wereld heeft gezien. We komen mooi op tijd bij Schiphol aan en de chauffeur wenst mij een fijne vakantie toe. Nu voel ik me even aan mijn lot overgeleverd om uit te vinden hoe en waar ik alle formaliteiten moet afhandelen, maar ik heb alle tijd en hou in gedachten "alles sal reg kom"! Na wat zoeken begint de puzzle op zijn plek te vallen en volgt alles vanzelf, heel stom per ongeluk heb ik ook mijn cabinekoffer ingecheckt maar daar kon ik mee leven. Om 8 uur zit ik ruim van te voren bij de gate van het vliegtuig en kan rustig wat drinken. We vertrekken uiteindelijk een half uur later dan gepland. Een lange zit voor de boeg, ik zit naast een ouder echtpaar die een 4 weeks tour gaan maken en we hebben zo nu en dan leuke gesprekken. om 21.20 uur landen we op het vliegveld in Johannesburg, Yes! Opnieuw de formaliteiten afhandelen en de baggage ophalen, fijn dat er karretjes zijn! Al heel snel zie ik Esther in de hal staan terwijl ik zie dat ze mij nog zoekt, ek krij een baie warm welkom, dis so goed om mekaar weer te sien na 13 jare! Ik maak kennis met een neef van Esther, hij was zo aardig om samen met haar mij op te halen! Na 3 kwartier rijden komen we bij Esther haar huis aan in Hennopspark nabij Pretoria. Het is niet te geloven maar het regent en flink ook! Het is al langere tijd erg droog in ZA, de laatste regen was in in de afgelopen meimaand, dus iedereen is erg blij met deze regenval! Na wat eten en praten gaan we rond de klok van 12 uur naar bed na een lange en enerverende dag.

1. Kramer:
    6 oktober 2017
    Fijn om weer van je te horen Taffetiny.
    Je kan nu dus weer internet gebruiken?
    We hopen snel weer een nieuw verhaal te horen.
  2. Agaath en Piet:
    6 oktober 2017
    Fijn een bericht van je te ontvangen. Als Ik jou verhaal lees dan is jou reis super verlopen.. Taxi op tijd, geen medepasagiers; dus prive taxi. Stoer hoor door alleen op pad te gaan en fijn,dat je dat je al zo vroeg bij de gate van het vliegtuig zat.Lekker relaxed en rustig de tijd voor een drankje. Hoe Lang duurde jouw vlucht? Zo zeg,dat lijkt me wat, dat je elkaar na 13 jaar weer ziet. Fijn, dat je zo hartelijk door Ester en haar neef verwelkomd werd. Ja, Ik kan me voorstellen ,dat ze blij zijn met de regen na ruim 4 maanden droogte. Na zo'n enerverende reis, zal je vast en zeker geslapen hebben als een roos. Veel plezier en groetjes aan iedereen . Veel liefs uit het zonnige Palamos(26 graden) Agatha en Piet.
  3. Henk en Etty Koster:
    6 oktober 2017
    prachtig dat de reis zonder problemen is verlopen , nu even bijkomen van de reis ,veel plezier Tineke en geniet er maar van
    groetjes van uit het koude Nederland 👍🌞🌞
    van Henk en Etty
  4. Wimmy en Hans:
    6 oktober 2017
    Hallo Tineke, daar ben je dan ......op zo grote afstand van hier loop je daar nu rond. Fijn dat je reis zo goed is gaan. Een heel fijne tijd gewenst en groeten van ons beiden.
  5. Marry Broer:
    7 oktober 2017
    Fijn dat de reis goed verlopen is, leuk hoor om Esther weer te zien. Lekker herinneringen ophalen !
    Geniet van alles !
  6. Janneke:
    7 oktober 2017
    Hoi Tineke, leuk om je verhaal te lezen, fijn dat je een goede reis hebt gehad. Vast ook spannend en vermoeiend. Veel plezier de komende weken, ik kijk uit naar je volgende verhaal 🙂!
  7. Jaap en Rosie de Groot:
    9 oktober 2017
    Ook in 's-Gravenzande lezen we verhalen we je en in gedachten maken we de reis met jou mee. Toch wel fijn dat Roos en ik enig jaren geleden ook in Zuid-Afrika zijn geweest.
    Een prachtig land, waar we met veel plezier nog aan terugdenken. We wensen je een fijn je een fijne tijd toe in dit mooi land.