Dinsdag 3 oktober

6 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Om 8 uur staan we op en genieten van een lekker ontbijt. Daarna krijg ik van Esther Hollandse kaplaarzen aan Haar huis ligt vlak bij de Hennopsrivier, door de droogte was daar heel weinig water in de rivier. Zij laat mij zien tot hoever het water gekomen is door de regenval en waardoor er veel afval op de oevers achter blijft. We lipen door een bosrijk gebied en ik maak foto's o.a van prachtige aaronskelken die zomaar in het wild groeien. Je hoort hier regelmatig het geluid van een pauw en zowaar ik kom er een tegen. In de loop van de middag vegen we het erf aan want door de droogte liggen er veel bladeren en krijgen we bezoek vaneen vriendin van Esther.

1. Ineke de Jong:
    6 oktober 2017
    Hehe, eindelijk een berichtje. Was best even spannend, zeker na de verhalen die we gedeeld hadden bij ons etentje voordat je vertrok. Maar mooi dat de reis verder goed is verlopen en we eindelijk dan maar toch kunnen meegenieten van je belevenissen. Lieve din, geniet en geniet!!! Dik drukkie!!
  2. Agaath en Piet:
    6 oktober 2017
    Je maakt er een mooie lange dag van door om 08.00 uur op te staan. Eten jullie s' morgen buiten? Ik zie het al voor me; wilde aaronskelken en dan hoor je eerst het geluid van een pauw en dan komt daar echt een pauw te voorschijn. Staan daar Veel mooie bomen in het bosrijk genied waar jullie door heen liepen? Nogmaals veel plezier. Dikke kus. Agaath en Piet.
  3. Siet:
    7 oktober 2017
    Fijn Tineke dat we wat van je horen. Je hebt het goed zo te lezen. Geniet ervan.
  4. Tjerk:
    7 oktober 2017
    Goed om iets van je te horen Tineke.
    Achteraf ben je vast wel blij dat jullie die bui nog hebben gehad. Komt de natuur vast ten goede. Heb je de jaccaranda al in bloei gezien. Krijgen we vast een fotootje van te zien. Weerzien met Esther is vast heel bijzonder . . .
    Knuffel van Tjerk.
  5. Henk en Etty Koster:
    7 oktober 2017
    Hoi Tineke , al gelijk op pad om te genieten van de mooie natuur ,na de regen zal de natuur nog mooier worden , dacht ik zo ,r
    geniet maar van alles wat op je pad komt ,gr en tot de volgende keer , leuk dat we zo met je mee kunnen reizen en de groeten
    aan je vriendin 👍🌞
  6. Marrit:
    Hoi Tineke,

Wat leuk om je zo te volgen!

Geniet ervan!
  7. Griet Ongersma:
    7 oktober 2017
    Wat fijn om wat van je te horen! Zo te leEn geniet je volop en wij genieten met je mee! Dikke knuffel 😘
  8. Wimmy en Hans:
    7 oktober 2017
    Hallo Tineke, gisteren een reactie geschreven maar die zie ik er niet bij staan, dus nog een keer en dan ook namens Ella (die op dat mont niet in de gelegenheid is om je te schrijven). Geniet van alles wat er om je heen gebeurt. Wij proberen je te volgen en maandagmiddag zullen we zeker aan je denken. Hartelijke groet Wimmy
  9. Wimmy en Hans:
    7 oktober 2017
    Nog een reactie op je verhaal, kijken of die wel doorkomt. Fijn dat je reis goed is verlopen. veel plezier en tot de volgende keer!
  10. Tineke de Groot:
    7 oktober 2017
    Leuk om jullie reacties te lezen, ik geniet voluit en heb al heel wat mensen ontmoet waaronder oude bekenden! Heerlijk om die Afrkaanse sfeer en natuur weer te zien en te proeven. Jullie hebben nog geen foto's gezien want ik heb nogal wat problemen om ze te plaatsen i.v.m internet mogelijkheden e.d. Ik ben nu bi j iemand die een adsl verbinding heeft, dus geen wifi. I k probeer dus nu in ieder geval mijn verslagen te plaatsen en probeer noguit te vinden hoe ik foto's kan plaatsen.
  11. Corina:
    14 oktober 2017
    Hoi Tineke,

Geniet van je mooie bijzondere reis. Leuk dat je ons op deze manier ook meeneemt.