woensdag 4 oktober

7 oktober 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Even een opmerking, voorlopig kan ik alleen reisverslagen plaatsen tot en met maandag en dan moet ik het weer afwachten, ook heb ik problemen met het plaatsen van foto's dus ik hoop dat dit ook gaat lukken, dus graag nog even geduld!

Na het ontbijt vertrekken we om een Shangaanfamilie te bezoeken. Dit gezin is lid van de zelfde kerk als Esther en zij zijn erg betrokken naar elkaar toe. We worden door Eva de moeder van het gezin gastvrij onthaald en drinken gezellig thee met elkaar. In de middag vertrekken we naar Annatjie een oud-collega van ons die ook geruime tijd op Nkhensani heeft gewerkt. Sinds 1979 hebben we elkaar niet meer gezien dus er valt heel wat bij te praten. S'avonds gaan we op tijd naar bed want morgen staat er weer wat op ons programma. Verder lachen Esher en ik heel wat af want we mogen elkaar graag even plagen, vooral Esther mij maar laat het haar maar niet horen.Wat ik verder nog met jullie wil delen is dat de Zuid-Afrikaners het geloof op een bijzondere manier beleven. Veel meer verweven in hun dagelijks leven dan bij ons. Als ik op pad ben met Esther in de Auto dan heeft zij Evangelische boodschappen in diverse talen in haar auto en die deelt ze onderweg uit om zo het evangelie te verspreiden, dat is iets wat mij steeds weer kan ontroeren! Dit doet ze soms als we bij een stoplicht staan te wachten en het gaat alttijd goed!

1. Henk en Etty Koster:
    7 oktober 2017
    wat leuk elke op stap , lijkt me leuk o
  2. Henk en Etty Koster:
    7 oktober 2017
    Leuk , zo maak je van elke dag een feest , lijkt me mooi om naar een andere geloofs gemeenschap te gaan en dan onderweg te
    evangeliseren met pamfletten , een speciaal gevoel zal je daar bij hebben Tineke , eengezegende kerkdienst toegewenst 🏩💒
  3. Marry Broer:
    7 oktober 2017
    Ja zo herken ik Esther weer !
    Ik kan mij er alles bij voorstellen.
    Groetjes voor jullie !
    Fijne zondag,
    Liefs,
  5. Tjerk:
    8 oktober 2017
    Ik ben blij dat je het zo naar de zin hebt. Esther is lekker bezig, zo te horen. Ze moet je, figuurlijk, maar goed doorkietelen.
  6. Agaath en Piet:
    8 oktober 2017
    Fijn, dat je je er zo thuis voelt en dat je ontroerd wordt, wanneer Esther Evangelische boodschappen uitdeelt om deze te verspreiden.
  7. Wimmy en Hans:
    8 oktober 2017
    Mooi verhaal weer Tineke, fijn dat je het naar de zin hebt. 😄👍
  8. Jaap en Rosie de Groot:
    9 oktober 2017
    Ik kan nog wel wel leren van Esther.